Dag 5 Israël

8 september 2019 - Bayt Jala, Palestina

Dag 5 Israël

Vandaag in Jeruzalem nieuwe gedeelte en morgen oude gedeelte.

We hebben de Knesset, het parlementsgebouw met de beroemde 5 meter hoge, zevenarmige kandelaar Menorah.

Gezellig met Marja & Trees (andere Trees) gekletst en Trees schildert zooooo mooi!

Is een groepsfoto gemaakt ben benieuwd of we die nog x krijgen!

We zijn naar de herdenking vd Holocaust geweest. Bomen die gepland zijn voor mensen met hun namen erbij. Een kinderherdenking met kaarsen en spiegels en donker dus je ziet de kaarsjes overal schijnen en je hoort de namen en leeftijden opnoemen. Heel indrukwekkend. Lekker bakkie espresso gehad.

Lunch keuze tussen falafel en shoarma, keuze makkelijk falafel. En die jochies maar zeggen mooie ogen, mooie ogen! Toen in zo’n souvenir winkel wel prachtige houten beelden maar mega duur!

Naar kerkje geweest waar de ster is gevallen (Bethlehem).

Toen naar de kerk waar Jezus is geboren en dat is in de grot. Heel lang wachten om dan de grot in te kunnen maar anders moest je buiten wachten dan maar in de rij staan.

Onderweg zag Dora van 82 een broodje bij een luik liggen en zegt ze: O hier kun je een broodje uit de muur krijgen. Geweldig ik zei: even foto vt broodje maken. We moesten een berg op en bovenaan vraagt Ineke: loop ik te hard en zegt Dora: ja veel te hard. Zegt Ineke: ik kan niet langzaam lopen maar wel wachten. Zegt Dora: ik kan ook niet langzaam fietsen want dan val ik! Heerlijk mens.

Haar uit de grot geholpen want t waren hoge trappen.

O ja en toen we zolang moesten wachten werden de andere Trees en ik baldadig en toen zei ik: ik kan ook de broek laten zakken dan zien jullie ook een ster! Foei Puck!

Pas om 11 uur terug met Axelle en Elise de Belgische meisjes. Ze vroegen of ik mee ging wandelen naar t hotel van Banksy de graffiti artiest die ook op de muur geschilderd heeft.

Heel indrukwekkend op die muur en komt echt binnen. In t hotel ook met zo’n meisje gepraat over hoe zij t ervaren mega heftig. Je bent eigenlijk in een open gevangenis.

Daarna gingen we burger met frites en ijsje eten. We hebben mooie open gesprekken gehad en heel veel gelachen was een mooie super bijzondere avond! Zo tof en onverwacht!

Liefs allen nu happy met thee naar bed