Day 4 in New York

15 mei 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

NY dag 4
Hallo allen,
Vanmorgen uurtje gesport heerlijk, iets later dan de dagen ervoor. Ik wilde gaan fietsen in t Central Park daar aangekomen vroeg de dame of ik met de Tour mee wilde doen, ik dacht: nou als Nederlander en geboren op de fiets kan ik wel alleen gaan. Maar ik vroeg: hoe lang duurt de Tour. 2 uur was haar antwoord. OK zei ik. Nog snel in t restaurant er naast plassen en was onderweg ook al bij de Mac geweest.
Er was een stel uit Mexico en ik zei tegen haar dat ik haar sixpack mooi vond, scheen door haar shirt heen, bleek ze in t nationale roeiteam te zitten!
Jill een vrouw v 40 uit New Zeeland en Rianne van 30 uit jaaaaaaa Nederland... Brian de tourguide.
Maar goed wij 3 vrouwen hadden t zelfde idee gehad om alleen te gaan. Achteraf fijn dat we met groep gingen omdat er een aids wandeling was en je niet overal door kon en Brian wel de plekken wist! Gisteren deed mijn knie beetje pijn maar met fietsen WoW helse pijn maar ja toch maar door. Verrassend t park vooral t water en dan de hoge gebouwen zien te gek.... In drukke stad zoveel 'rust' zien....
Ook de gedenksteen van John Lennon 'imagine' gezien...vlak bij t appartement waar hij is doodgeschoten.
Terug vd geweldige tocht vroeg Rianne of we samen wilde lunchen. Dat werden wij 3 en. Daarnaast had je een geweldig gezellig restaurant. We bestelden eigen gemaakte brood en er stond, jam, chocopasta's, speculoos op tafel heeeeerlijk.
Wat overbleef nam Rianne mee in doggybag. Ik wilde daarna de Highline over lopen, daar liep vroeger een trein en is nu een loopbrug. Jill had dat al gedaan en zij ging naar t MoMA museum. Rianne vroeg of ze met mij mee mocht. Gezellig dus Facebook vrienden geworden met hun en wij met zijn 2en wandelen. Het weer was zonnig, bewolkt, paar druppels, zonnig, winderig, bewolkt. We kwamen langs de boten en Rianne maar ook ik wilden nog zo'n boottocht maken, Jill had dat al gedaan. Dus wij alvast kaartje voor morgen 10 uur gehaald. Dan zie ik haar weer.
Het was een prachtige wandeling, veel gekletst en gelachen, erg leuke meid. Zij reist ook veel alleen en zei: je hebt overal vrienden alleen ken je ze nog niet ;)...dat zie je nu maar weer zei ze...grappig.
Verder gewandeld naar 5th avenue en om 17 uur zei ik dat ik wel moe begon te worden. Zij ook dus allebei naar ons eigen hotel toe. Kopje thee en nootjes erbij en vast t verhaal tikken.
Ik wil vanavond naar de film en is een bios om de hoek, Rianne zei: ja moet naar junglebook gaan, deze begint om half 8, o is al over uurtje dus ga ik daarheen leuk!
Tot straks....
Gedoucht en haren gewassen en hup naar de bios...in de rij zag ik de film Money Monsters met George Clooney en Julia Roberts en leek me leuker dan Junglebook dus die gekozen....begon 10 min later dan Junglebook. Begin vond ik saai maar uiteindelijk wel leuke film. Om half 10 was t afgelopen...en jee wat een wind dus koud maar vond ik in de bios ook. Met al die lichten ziet t er gezellig uit maar ik vond t te koud om nog te gaan wandelen. Morgenavond maar. Ik verbaas me over de supermarkt weer deze had 5 kassa's open naar t duurt erg lang zeg, je maakt ze de pis niet lauw....traaaaaaaaaag....
Empire State Building is zo mooi verlicht in t verlengde vd straat ff foto gemaakt en aan overkant v hotel bij de Mac een sundea caramel ijsje gehaald jammie. Het is 22 uur en ga nog ff warm douchen voordat ik t bed in kruip. Boek uitgelezen was erg spannend.
Tot morgen love xxx
Ps wel grappig ga je naar de film in New York en speelt zich ook hier af, maar kleine stukjes maar je kijkt dan anders en ziet dingen die je hier ook ziet...fun