Dag 3 Israël

6 september 2019 - Tiberias, Israël

Dag 3 Israël,,

Vroeg wakker wel fijn airco aan maar maakte rare geluiden! Afijn heerlijk ontbeten en zat bij reisleidster Ineke aan tafel en haar gevraagd hoe t leven in de Kibboets is. Het is veranderd ten op zichtte van vroeger. Toen moest je toestemming vragen om buiten de kibboets om te werken. Het is een soort woongemeenschap zoals je nu ook meer in Nederland ziet. Zelfvoorzienend maar hier wat strenger. We liepen ook langs een kibboets maar is idd knus.

Hoppa de boot op en daar met meneer selfie Emanuel gekletst en daarna met Marion zijn goede vriendin. Toen ff fotoshoot en met Trees gekletst en de 2 dames over de man gisteren. Boottocht op meer was rustig en niet echt interessant. Maar Jezus heeft hier wel over t water gelopen O zo!

Lekker bakkie espresso aan wal en weer paar keer toiletstop! Mijn armband ging kapot en kon mijn bedeltjes nog redden as v papa en mama en papa en mama v Diek in veiligheid! Dan maar in NL laten maken zo jammer.... snik!

Vandaag knieën met sjaal moeten bedekken maar de mannen foei foei die zeiden al: Puck hoeft v ons niet hoor.... O O O O

Er is een stel 82 en 85 en zij reizen veel! Hij tennist nog en zij golft en ze zijn 2 jaar geleden gestopt met skiën geweldig! Zij loopt wel met loopstokken maar wel vlot.

Lunch was vreselijk zo’n vreetschuur echt en Ineke en chauffeur wel luxe eten zag ik. Maar goed salade naar binnen gewerkt. Twee Belgische meisjes mee gekletst ff foto momentje en met springen haal ik vinger open aan cactus. En vertelde dat ene meisje dat ze gisteren maai in haar rijst had getver! En ze had al 2 happen genomen. Iiieeeeuuuuwwww

Het is vandaag mega warm rond de 37 graden.

Had even slaapmoment in bus! Kwamen ook langs een groot leger basis. Zag er indrukwekkend uit. Geen foto’s helaas. Maar bij t uitzichtpunt naar Syrië zag je op de berg ook militair kamp en heb dat gefotografeerd.

Ik vroeg of de chauffeur weer de WiFi aan wilde zetten zegt hij: WiFi aan om je man te berichten? Ik: nee geen man. Hij: I’m your husband for one week! OMG hahahaha grapjas. Heb foto van hem. Met grote lach en zegt hij: you look every night to photo for husband one week .... hilarisch!

Trees heeft gevraagd vanavond met haar mee te gaan om geld te pinnen. Helemaal goed.

Interessant de orthodoxen hier krijgen geld vd staat en werken niet maar bijv in New York werken zij wel! Zij zeggen we hebben t leven niet nodig als we God vertrouwen gaat alles vanzelf.

Op vrijdag zonsondergang is t Sabat en alles is dicht dus ik heb zak chips gekocht. Daarna met Trees geld gepind en de Belgische meisjes gewezen waar supermarkt open was. Zij dachten dat ik 42 ben joehoe.

Met Trees koffie gedronken bij de bar v hotel en kwam de ober met 3 kleine gebakjes voor me.. ik lust ze niet maar wel lief.

Morgen gaan we weer verder en hopelijk net zo’n goede WiFi als hier!

Dikke knuffie allemaal

1. Remco:
    18 september 2019
    Zonde van je armband! Hoe kon die ineens stuk gaan dan? Bleef je ergens achter haken?
  2. Puck Ras:
    18 september 2019
    Hij is weer gemaakt en nu met veiligingsslotje. We kropen onder een hekje door van de toiletten en toen ging hij denk ik over de grond heen.