Dag 2 Israël

5 september 2019 - Tiberias, Israël

Dag 2 Israël,

Wakker worden door mooie Vogelzang is wel fijn. Mooi gezang want t is geen getsjirp zoals gewend in Nederland. Redelijk geslapen. Net lekker bakkie oploskoffie op en wat water. Dadelijk douchen en dan ontbijten.

Gezellig ontbeten en Trees leren kennen zij is 60 en zit in de verpleging!

Piepje is nog steeds in de bus. En lachen loop bus in en een stel Dodi en Bert: Puck kom hier zitten, voor hun, zo grappig. Wifi in bus staat nu uit!

Veel wordt er verteld over de geschiedenis dat is erg interessant. Ik onthou t jammer genoeg niet...

Opgravingen v Ceasarea daar zijn we naar onderweg. Mooi daar verhaal aangehoord en ik loop dan bij die dan bij die beetje kletsen, foto’s  maken en genieten ook v t mooie weer.

Ben door Trees uitgenodigd in de synagoge in Groningen voor rondleiding. Heel lief! Btw geen lekkere hapjes in de groep hahaha. Ik zie nog geen gevaar Anne Marie 😂😂😂

Lunch was geweldig! Pita broodje met falafel (mijn favoriet) en salade Mjammie. Lekkere espresso en schone toiletten! Helemaal top.

Voorstel ronde op terras gedaan 39 personen.

Leuk heel verschillende mensen. We hebben geluncht op t Karmelgebergte.

Piepje is eruit JAAAAA... was een kortsluiting in laadklep waar bagage zat.

In Nazareth bezichtigen we de Basiliek van de Aankondiging, waar engel Gabriël aan Maria vertelde dat ze het leven zou schenken aan Jezus.

Was prachtig en ook 2 kaarsjes voor papa en mama opgestoken! We moesten knieën en schouders bedekken. Had lange broekrok aam dus ging goed. Maar erg warm sjaal om schouders.

We zitten 2 dagen in Tiberias.

De dagen beginnen hier bij zonsondergang. En ze hebben eerste dag, tweede dag, derde dag etc.

200 mtr onder zee niveau ligt t meer v Galilea. Morgen boottocht en allerlei andere excursies.

Ging even lekker op de boulevard wandelen flink eindje lopen. 2 dames liepen mee en daarna liep ik alleen verder. Kom ik langs een knappe Israëliër en hij vroeg kom je naast me zitten. Ik zei: nee loop ff verder. Aan t eind terug en kwam ik weer langs hem. Ben er naast gaan zitten en gezellig gekletst. Hij is gescheiden werkt af en toe maar hoeft niet meer te werken (pensioen waardig) 3 kinderen 9 mnd jonger. Alleen als t al snel op sex uitdraait heb ik t gehad. Hij nodigde me wel uit om anders regelmatig bij hem op visite te komen. Ik zei kom maar eerst naar NL dan hahaha. Er kwamen nog andere Nederlandse dames langs en vroegen of ze me moesten redden. Ik zei dat t wel lukte. Zij hielden me vanaf waar ze aten wel in de gaten. Zo lief. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik alleen wilde wandelen. Hij baalde enorm, maar had hij maar niet zo op moeten scheppen over van alles. Ze hadden teveel eten besteld en ik mocht mee-eten maar mijn honger was weg, ben ijsje gaan eten en de bult opgegaan. Doordat t al om 19.30 uur donker is denk je dat t al 10 uur is. Ben dus erg moe en ga lekker douchen en thee maken en lekker netflixen en rusten. Er is niet echt een gezellige bar.

Liefs en morgen gaan we ook varen.

1. Joyce v Londen:
    6 september 2019
    Mooie foto's Puck en een heerlijk broodje, dat lust ik ook graag😋😉. Fijn dat je lekker hebt geslapen. Vandaag een tocht met de boot. Hopelijk niet zeeziek en dat je van de tocht kan genieten.😘
  2. Puck Ras:
    6 september 2019
    Ja was erg lekker! Ja hoop ik ook voor mij hoeft t ook niet dat weet je alleen is t niet anders Hahahahaha 😘 thnx