Day 5 NY

16 mei 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

NY day 5 hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk....
Vanmorgen gesport...ontbeten, douchen en ik had met Rianne om 9 uur op de boot afgesproken. Ik ging vroeg want Jill gaf tip om The Ride Tour te doen, kaartjes van te voren ophalen naast Madame Tussauds..ik was er iets voor half 9 en er stond een kleine rij deur dicht en ging pas om 9 uur open maar ik dacht doe t wel want hoef niet zo ver te lopen en om 10 uur vertrekt t schip pas.
Gelukkig kwam er al een jongen die t inschrijven deed en ze gingen eerder open dus 5 over 9 kon ik naar de boot, ik wist dat t rechtdoor was maar omdat ik moest plassen en bij Starbucks geen wc was ik naar Subway daar moest ik om sleutel vragen maar de oude man zei alleen voor klanten. Ik zei ik betaal wel en gaf dollar, ik moest, hoe kan t ook anders heel nodig.
Daardoor kwam ik op andere weg en daar moest ik er helemaal omheen rennen rennen rennen, om half 10 daar ga ik boven op t buitendek kijken, geen Rianne, maar had een goede plaats dus maar wachten...er zaten al mensen bij me. En ik dacht zal ik toch binnen kijken en ineens zie ik een meisje opstaan binnen, dus ik zeg tegen de mensen naast me dat ik even ga kijken en als ik niet terug kom zij daar maar moesten gaan zitten. En ja was Rianne.
Lekker warm binnen dus, ook mooie plek.
De boottocht ging helemaal langs t eiland Manhattan en ook t Vrijheidsbeeld. Toen gingen we voor op t dek, zon was lekker maar wind koud. Laatste half uur was saai dus binnen opgewarmd. We zouden daarna met metro naar t nieuwe world trade center bovenop gaan, zit niet bij de New York pas in. Rianne zou ook helikoptervlucht doen maar ik had dat ook bedacht alleen heb ik dat toen met Sem over de Rocky Mountains gedaan en had t geld daar nu niet voor over. Gisteren zei Rianne al: it's not the money you remember... Nog zo'n goede ware uitspraak. Rianne wilde dat donderdag gaan doen en toen zei ik dat ik misschien mee ging. Zij: je bent al om, ik dacht gisteren ik krijg Puck wel om. Wij naar de metro en daar naar de helicopters. Ik zei tegen Rianne als t vandaag kan kunnen we dat doen want t is mooi weer dat vond zij ook. En ja we hoefden maar 35 min te wachten, ideaal.
WAUW WAUW WAUW, we zaten samen voorin, 20 min vlucht wat geweldig ook na die boottocht eerst over t water dan in de lucht. De foto's dekken niet de lading! Bij lange niet, dit is onvergetelijk.....
Toen naar Wallstreet en we hadden beiden, boven op t WTC dat hoeven we niet meer dit was al zoooooo gaaf!
Nog naar de Trinity Church gegaan en ff langs WTC. Daar nam ik afscheid want om 7 uur moet ik met de bus mee en om 18.45 uur daar zijn. Ik met de metro terug, ook ideaal. Toen broodje mozzarella, pesto en tomaat gegeten (voor Joyce foto gemaakt).
En ff op hotelkamer zitten tikken en foto's vast op iPad gezet...
Tot zo....
Terug om 22 uur bijna. The Ride Tour was fun, je zit schuin in een bus als in een Theater een jongen en meisje zingen en vertellen en maken grapjes. Het meisje leek ook qua gedrag op Inge (vriendin v mijn buuf Maaike) geweldig. Op straat gebeurde er overal v alles, dans, zang, komisch optreden en ballet, lekker fout leuk!
Dit duurde een dik uur en toen ik uitstapte geen wind en t was erg warm. Dus ik dacht loop naar de Library wauw zo mooi, kijk maar naar de foto's echt voelde me er lekker ff espresso genomen en weer verder....werd aangesproken door een stel dat vroeg of ik interesse in de bijbel had, wel gezellig gekletst en toen weer verder. Yoghurt gekocht voor morgen vroeg en wat choco voor nu met thee...had nog wel willen blijven lopen maar ben moe en voeten doen zeer.... Zit nu met voeten in bad op de rand. Heb volgens de telefoon 19 km gelopen...
Rianne vindt musical ook leuk maar net als ik niet hier...museum net als ik niet zo alleen voor slecht weer en 9/11, maar allebei vinden we stand op comidian leuk dus gaan we misschien morgenavond samen ergens heen...
Ik ga dit posten en ook de foto's, geloof me maar dat ze niet half weergeven v wat ik allemaal gezien heb, incl. gevoel en WAUW momenten...
Liefs en knuffies....ikke

1. Pa en Ma,:
    17 mei 2016
    Hou Puck ,later als anders,monteurs geweest voor glasvezel,nu gaat volgens het boekje alles vlugger ook jouw verslag om te lezen hihi.een mooie boottocht gemaakt lees ik en inderdaad we kunnen het niet zo beleven als jij maar alleen het lezen ervan geeft toch een kleine indruk.
    Puck nog een fijne dag en tot morgen weer,
    Liefs kus
  2. Joyce v Londen:
    17 mei 2016
    Nou Puck, dat klinkt allemaal reuzen spannend. Wat goed dat je dat durfde met de heli. Dat is toch heel wat anders dan in een vliegtuig stappen! Ik ga zo je foto's bekijken! En dank voor de foto van de mozzarella en tomaat!

xxx
  3. Anne Marie:
    17 mei 2016
    he hallo hoogvlieger. geweldig ben jaloers dat heb je goed gedaan en dan die prachtige foto's weer. ik kreeg best wel een goede indruk al maak je het vliegen zelf dan niet mee. geniet nog ff lekker en stuur de volgende foto's maar weer door. ik ben benieuwd. thuis kun je wel uitrusten.
    knuffie mams
  4. Puck Ras:
    17 mei 2016
    Lieve Allemaal, ja t is geweldig en vandaag uitgeslapen tot half 8 was moe en geen zin om vroeg op te staan.... Vooral niet als ik vanavond nog uit ga....liefs xxx
  5. Gaby:
    18 mei 2016
    Goedemorgen onze tijd...wauw wat beleef je toch weer een mooi avontuur!! Dat pakt niemand je meer af. Wat we al zeiden "wie dan leeft wie dan zorgt" GENIETEN!!!
    Dus genietse lieverd xxx
  6. Puck Ras:
    18 mei 2016
    Gaby idd ... Wie dan leeft wie dan zorgt...