Reis naar New York en eerste dag

12 mei 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

Zo hallo allen,
Koffer pakken was ramp dit keer toch maar 18 kilo en je mag 23...
In paniek gister nog airberlin gebeld omdat er op ticket stond dat ik alleen handbagage mee mocht nemen wilde ik koffer bijboeken was t 150 euro's alleen terug heen lukte t al niet!
Na 5 min. werd er opgenomen en mocht ik wel 23 kilo meenemen pfffffffff
Vroeg gaan slapen maar t was warm en midden in de nacht ook nog aan de diarree....
Was opgehangen alle handdoeken nog... Om 4 uur ging wekker en hup nog andere kleding in koffer en andere eruit, twijfelkont...
5 uur naar Düsseldorf gereden en had bij P5 gereserveerd vooraan een plaatsje! Gelukkig was ik met Sem al vaak naar Rome met Airberlin via Düsseldorf gevlogen dus ik wist ook dat er een handig treintje in de lucht naar t vliegveld gaat....
Ik had al ingecheckt dus hoefde niet in de lange rijen te gaan staan en kon naar de bagage drop off. Douane door en parfum scoren en crème...
Nu aan mijn tweede espresso ;)
Toch is t altijd raar om alleen te gaan. Ik ben nu wel rustig maar pas echt als ik in t hotel ben haha.
Verder durf ik t wel dat is t probleem niet...heb voor hetere vuren gestaan ;)
Zo nu ga ik nog ff rondlopen en over uur naar de gate!
In t vliegtuig, t is geen klein vliegtuig en ik zit naast een Duits jongetje ( nou hij lijkt op Niels en hij is groter dan ik ben, schat m jaar of 15/16 )
Hij is met familie en zij zitten niet bij elkaar.
Hij kijkt film en is stil, fijn want ik viel gelijk in slaap en heb half uur geslapen. Toen werd ik wakker en heb honger, gelukkig komen ze met een snack aan...haha... Ze hoorden zeker mijn maag rammelen ;)
Lekker met Roosmarijn mmmmmm....hahaha aan de andere kant loopt een leuke steward en die gaf een knipoog! Ja Mam ik weet t lachen mag ik wel toch? Kijken kijken niet aankomen ....
Zo ga zo ff lezen heb van Linda een e-boek gekregen 'Het meisje op de weg', wat volgens Marja erg spannend is. Ook Paravisie blad gekocht dus kan alle kanten op, eh nee 1 kant naar New York dus!
Zo laat de koffie maar komen dan laat ik jullie met rust.....byeeeeeee voor nu...
Paar uur later nog een keer hazenslaapje gedaan eten gehad en paar keer benen gestrekt en gelezen en zelfs kaartspelletje op tv gespeeld film kijken geen zin in.
We vliegen nu voorbij IJsland nog 4:13 uur vliegen staat er. Eigenlijk vliegen we meer ter hoogte van Greenland zie ik. Als t dus meezit landen we 3 kwartier eerder yeah.
Wat fijn is aan een groter vliegtuig t lijkt stabieler als je op de toilet zit dan wiebelt t niet zo....
We waren iig 3 kwartier eerder geland en bij t inchecken vele vragen wat je komt doen of je toch niet komt werken. Of je familie of vrienden komt opzoeken en waarom alleen etc en of ik nog een andere id had met foto... Uiteindelijk door en koffer was er al en er was een service desktop die de shuttle bus regelde en moest ik 40 min wachten. We zaten met 14 mensen in de bus... Onderweg foto's gemaakt en om 14.10 nog was ik in t hotel. Hup spullen toch maar uitpakken en de zon scheen dus maar jurkje aan en jaaaaa de sneakers, had al zo weinig vrouwen op hakken gezien en al helemaal geen toerist.
Maar moet in t hotel 27 dollar per dag betalen voor service en wat houdt dat in: internet, bellen gratis ook naar Nederland en fitness. Je betaald ongeacht of je er gebruik v maakt...oplichterij hoor maar goed...het is niet anders...dus wilde mijn ouders bellen maar lukte niet. Wel op de wifi...
Ik dus hup de stad in en dacht ga hop on board doen want ben moe en dat is lekker rustig. Omdat ik een New York pas voor 5 dagen heb gekocht mag ik 3 dagen gratis maar moest ik t wel ophalen. Is gelukkig in dezelfde straat 10 min lopen ...daar aangekomen blijken zij geen contract meer te hebben met de New York pas grrrrr ik moest ergens anders heen maar een jongen probeerde mij een trip aan te smeren maar ik kwam er vanaf....omdat ik te weinig verdiende, en geen 2 of 3 banen heb, dat schijnt hier normaal te zijn haha....
Dus moest ik ergens anders heen daar aangekomen kon ik nog met de laatste Tour v 2 uur mee ook gelijk gedaan... Lange zit veel gezien en vele foto's gemaakt...
Nou dan zit je daar heerlijk zon schijnt wind en schaduw was af en toe wel koud!
Maar dan hou ik nu al van deze stad, zou er zo willen wonen, lekker anoniem en toch aanspraak en niemand die raar opkijkt en iedereen kan gewoon zijn wie hij/zij wil zijn, je gaat op in de menigte...
Echt geweldig, mooie gebouwen, lelijke gebouwen, chaos, orde van alles extreem.
Groot, groter, t grootst!
Ik vind t ook lekker in mijn eigen gedachte en luisteren naar t bandje wat de gebouwen zijn etc. Ik genoot met volle teugen.
Pffff om 18 uur terug en ff op de hoek in de zon gezeten en naar de supermarkt gegaan, yoghurt en water en fruit gehaald had al genoeg op maar beetje honger had ik wel. Maar ben te moe om uit eten te gaan en heb t gehad. Het is nu 19.15 uur en met een kop thee zit ik dit te tikken niet vergeten dat t voor mij al 01.15 uur in de nacht is.
Misschien ga ik zo nog ff rondje lopen en dan slapen zodat ik morgen vroeg op kan en lekker genieten...
O ja ik had geen waterkoker op de kamer terwijl dat er wel zou zijn, dus ik beneden gevraagd of ik dat kon krijgen zodat ik thee kon drinken en krijg ik een koffiezetapparaat met koffie waar je ook thee kan zetten Tata brutale mond ....heeft....thee en koffie!
Ik stop en zet er ook wat foto's op...
Bye tot morgen liefs xxx
Ps hoe jammer ook ik ga op bed liggen te moe...