2 daagse Tour super gaaf

19 augustus 2016 - Kololi, Gambia

Vanmorgen erg vroeg op voor de twee daagse Tour! Met 12 Nederlanders zijn we onderweg....
Gezellige groep! 3 Tourleiders uit Gambia. Eerst met de Ferry naar de overkant wat een feest heeeeel druk zie je wel aan de foto's straks! Met de bus lange weg te gaan mooi landschap veel armoede en veel checkpoints ;)
Bij een markt even gewandeld en bij de Stones graven geweest aaaaa al die kleine kindjes! Nu zitten we op een bootje volgens mij 3 uur varen ....
Eindelijk kwamen we aan was erg relaxed op de boot.. Bavianen gezien, Nijlpaard en mooie vogels en dode Kobra. We zitten in primitief kamp zonder energie ...
En 2 druppels water uit de kraan, lekker gegeten en locals kwamen dansen en muziek maken dus met zijn allen gedanst ;)
Heel warm hier en hebben kaars op kamer en geen internet! En apen overal, er kunnen ook slangen zijn..
Nu gaan wij naar bed....
Probeer t ff via mijn data bundel op internet te zetten dan hebben jullie dit te lezen... Mona en ik zijn er volmondig over eens een primitieve maar geweldige ervaring ... Nu onder de klamboe probeer morgenavond of overmorgen de foto's erop te zetten! Verhaal lukt niet met de data sorry
Zo toch lekker geslapen en koud douchen. Gaaf hele nacht hoor je de dieren en apen op t dak. Mooie blauwe vogels gezien en foto van. Eekhoorn, grote ringrups en uiteraard mijn favoriete apen. Foto's gemaakt ze brood gegeven en ze wilden van alles vd ontbijttafel pikken ;)
De eigenaresse vroeg of ik er kwam werken ;)
Ze heeft ook huisje aan de kust en Mona en ik mogen er zo komen...
Met de boot naar Georgetown daar vertelde hij over de slaven en kwamen we langs een gevangenis lopend maar mochten geen foto's maken want de gevangen waren buiten de muur aan t werk.
We kochten rijst, koekjes en zeep en Mona en ik hadden nog potloden en slijpers op 2 compounds uitgedeeld iedereen blij. Mona en ik op primitieve wc gaan plassen tussen de kippen... Aan t water gegeten en nu onderweg naar huis (eh hotel) iedereen is bezweet en plakkerig....maar je went eraan....
Wat een armoe zeg! Aaaa die kinderen ook? Gaten in de kleding zwart v viezigheid....overal militaire of politie checkpoints echt bizar....
Een mooie beleving zeg! Kinderen onderweg zwaaien en blij. Indrukwekkende en mooie Tour... Het landschap is prachtig groen ....
Tot later, denk dat we straks eerst douchen en dan zet ik t verhaal erop en eten... Dus t avondverhaal morgen!
Liefs xxx
Ps t is bijna niet te beschrijven hoop dat de foto's straks veel goedmaken ;)
PS2 thuis weer bloemen gekregen en wifi op kamer wat niet steeds werkt ... Foto's probeer ik en die Vd trip morgen avond
O ja en tas voor Mona flink prijs naar beneden gekletst
Ps 3 ik ben verliefddddd....op de apen

1. Anne Marie:
    18 augustus 2016
    Kijk op dit soort verhalen zat ik nou te wachten . Dit hoorde ik ook al van Wilma die er verschillende keren dat geweest was en van alles meenam vanuit Holland.
    Wat klagen wij dan. Ook de natuur moet een wonder zijn. Jullie zijn goed bezig. Ben heel benieuwd naar de foto's. Liefs mams. Knuffie.
  2. Puck Ras:
    18 augustus 2016
    Thnx Mams Anne Marie foto's is lastig maar komt gestaag! Idd wij hebben t mega goed liefs xxx
  3. Joyce v Londen:
    19 augustus 2016
    Mooie impressie gegeven Puck! Zoveel indrukken en ervaringen maar daarvoor ga je op reis. Het verbreed je horizon! Dank!
    xxx
  4. Pa en Ma:
    19 augustus 2016
    Puck en Mona ,weer een heleboel ervaringen opgedaan ,was even wennen zonder licht en weinig water hier sta je er niet

Wat mooie en trieste ervaringen,was zeker even moeilijk geen licht en weinig water,ja wij hier zijn verwend we vinden alles vanzelfsprekend,en de kinderen kun je daar ook nog blij maken kleine dingen.ja een heel ander land .zijn benieuwd naar de foto,s alhoewel we het niet zo kunnen beleven als jullie ,maar toch fijn om te zien.
    Gauw weer tot horens ,.
    Liefs beide xxxxx
  5. Remco:
    19 augustus 2016
    Hee, boeie dat die foto's en teksten er soms niet komen. Dat je geen wifi hebt hoort er ook bij. :D Het is JOUW vakantie, geniet daarvan.

Die blauwe vogels die je omschrijft en waar je foto van hebt (http://puckras.reislogger.nl/foto/gambia/image.2381887#content), kan dat een kookaburra zijn? (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Blue_Winged_Kookaburra_-_Berry_Springs_-_Northern_Territory_-_Australia.jpg)
  6. Puck Ras:
    19 augustus 2016
    Wij hebben t goed idd...
    We nemen jullie mee in t verhaal, foto's komen na vakantie!
    Remco nee is andere vogel....