Dag 4 Hua Hin, Cha Am

22 december 2017 - Hua Hin, Thailand

Gdm lieve allemaal,

Vanmorgen gesport en heerlijk ontbeten.

Tussen 9 en half 10 had ik met taxi chauffeur afgesproken om naar de grot te gaan. Ik had met prijs onderhandeld. Hij zat op me te wachten helemaal netjes aangekleed.

Hij reed de verkeerde kant op dus ik zeg: we gaan verkeerd. Hij: Nee je wil toch daarheen? Ik: Nee heb je gisteren laten zien. Hij: O dan heeft mijn vriend t verkeerd gezegd maar dan is t duurder. Ik: Nee afspraak is afspraak. Hij wilde 300 bath meer ik zei: ok als je me ook naar die grote Boeddha brengt. Hij: ja maar is eerst die kant op en dan die kant. Ik: Ja maar wel op de route. Nou vooruit zei hij. Ik blij want nu zie ik de dingen die ik wil zien op 1 dag, zonder extra veel.... Hahaha Hollander hoezo!

Hieronder de beschrijving v beide.

O ja Anne Marie wat jij dacht dat t t paleis was is Justitie.(als ik t goed begrepen heb).

Nou die Boeddha was erg indrukwekkend en groot wauw...prachtig. Daarna naar de grot. Nou hele klim berg op en grote stenen ook glad. Maar goed dat ik de gympen aan had en geen slippers. Daarna over t strand en toen nog een berg op en als je dan beneden komt, dan zie je toch wel zo iets prachtigs ... ik was mesmerized.... tempel met in de berg van boven af een gat waar de zon door komt... moeite waard die hele klim heen en ook weer terug. En mijn privë chauffeur maar wachten... nu terug naar t hotel genietend v de rit.

Bijzonder we staan in de file midden in Hua Hin. Maar heb alle tijd. 14 uur terug redden we niet maar half 3 wel denk ik... O ze zijn met weg bezig zie ik!

Uurtje bij zwembad gelegen naast de Belgen Floor en Jan. Ik dacht ga vanavond eten ergens op strand, volgens Floor zijn daar ook restaurants. Zij gaan of dat doen of markt! Toen kwam ik op kamer en zooooo moe dat ik dacht, ga naar supermarkt en blijf op mijn balkon lezen.

Douchen nadat ik mijn boek uitgelezen heb en nu blijf ik hier rusten....

Ik post t verhaal en ga de foto’s uitzoeken dus even geduld aub...

Huay Mongkol – Khao Takiab

Deze boeddhistische tempel is de thuisbasis van een enorm standbeeld dat in opdracht van koningin Sirikit werd gebouwd. De beeltenis van Luang Phor Thuad is zelfs het grootste standbeeld ter wereld. Het bevindt zich temidden van een soort park. Elk weekend komen er vele bezoekers op af. Luang Phor Thuad is een legendarische Thaise monnik. Hij werd vereerd voor zijn verlichting en zijn vermogen om wonderen te verrichten. Velen geloven dat de amuletten met zijn afbeelding, veiligheid en voorspoed garanderen in tijden v nood.

Khao Sam Roi Yot National Park en Tham Phraya Nakhon Pranburi

Veel bezoekers aan de regio nemen de tijd om deze interessante nationale parken te bezoeken. In de bergen en waterrijke gebieden in de omgeving van Hua Hin vind je een overvloed aan wilde dieren. Je kunt er onder andere blaffende herten, krab-etende Makaken en Bosgemzen, een soort Aziatische kruising tussen een geit en een antilope, tegenkomen. Een van de belangrijkste bezienswaardigheden is Tham Phraya Nakhon. Dit is een grot met een opening in het dak. Hierdoor kan er licht schijnen op een paviljoen in Thaise stijl, die gebouwd was voor koning Rama V.